برنده جام جهانی 2018: اپل

برنده جام جهانی 2018: اپل

بسیاری از شرکت های بزرگ مشتاقانه در پی به دست آوردن فرصت های تبلیغاتی در جام جهانی فوتبال هستند؛ رویدادی که میلیاردها مخاطب از سراسر جهان را به خود جذب می کند. اما در بحث تبلیغات، برنده جام جهانی 2018 شرکتی بوده که مبلغی برای آن نپرداخته: اپل.

رویداد جام جهانی فوتبال 2014 بیش از سه میلیارد نفر مخاطب داشت و فیفا امسال انتظار دارد در حدود 1.6 میلیارد دلار در رویداد 2018 به واسطه تبلیغات و بازاریابی کسب کند.

برنده جام جهانی 2018

اما چرا باید اپل را برنده این رویداد دانست؟ کمپانی ساکن کوپرتینو در زمینه تبلیغات راهکار متفاوتی را پیش گرفته. اکنون در روسیه پیش از شروع هر مسابقه، در هواپیما، در بازگشت هواداران به کشورشان یا در هر جای دیگر، ایرپادهای اپل، هدفون های بیتز یا ایِربادهای بیسیم این کمپانی را در گوشی بسیاری از این افراد می بینیم.

برنده جام جهانی 2018

فیفا برای اینکه شرکت ها محصولات خود را به بازیکنان ارائه دهند تا آنها در حین بازی های جام جهانی از این لوازم استفاده کنند، قوانین محدود کننده ای را نظر گرفته. به همین دلیل است که بسیاری از بازیکنان که هدفون های بیتز را به گوششان زده اند، بخش لوگو را با یک برچسب پوشانده اند، زیرا اجازه تبلیغات غیر مستقیم داده نمی شود. اما در مورد هدفون های اپل ماجرا متفاوت است.

در واقع این هدفون ها بدون اینکه هچ لوگویی روی خود داشته باشند، به واسطه طراحی متفاوتشان به راحتی قابل تشخیص هستند. حتی هدفون های بیتز که اکنون مالکیت برند آن در اختیار اپل است، با لوگوی پوشیده شده هم قابل شناسایی هستند.

برنده جام جهانی 2018

به این ترتیب می توان گفت اپل بدون اینکه قانونی را نقض کرده باشد، موفق شده محصولات خود را تبلیغ کند؛ بدون پرداخت حتی یک دلار. البته مشخص نشده که آیا کوپرتینویی ها هدفون های خود را به رایگان در بین بازیکنان پخش کرده اند یا خیر.

 

 

تماشا کنید: اپل تصویربرداری صحیح از مسابقات فوتبال را با دوربین آیفون X آموزش می دهد

The post برنده جام جهانی 2018: اپل appeared first on دیجیاتو.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.